ZŠ – zahrada, školní hřiště. MŠ – zahrada,
hřiště.
Sportovní zařízení
Místní sokolovna
Dílny a pozemky
Pozemek školní zahrady, školní dílny
Žákovský nábytek
V souladu s požadavky Krajské hygienické
stanice, kromě počítačové učebny.
Vybavení učebními pomůckami, hračkami,
sportovním nářadím apod.
Vybavení školní
družiny zcela nevyhovující, nevhodný nábytek
a zastaralé učební pomůcky. Vybavení MŠ a
ZŠ dobré. Sportovní náčiní
v sokolovně majetkem školy – vše schváleno
revizí. V průběhu roku dokoupeny podložky na
cvičení aerobiku, ochranné rukavice na florbal.
Dle finančních možností by bylo dobré
zakoupit interaktivní tabuli.
Vybavení žáků učebnicemi a učebními
texty
Škola od příštího roku najíždí
na nový systém vzdělávání
(ŠVP). Staré typ učebnic se postupně nahradí
učebnicemi vydavatelství FRAUS.
Vybavení kabinetů, laboratoří a učeben
pomůckami
Vybavení učebními pomůckami dobré. Dle
finančních možností zakoupí škola do konce
roku 2007 počítadlo pro 1. třídu.
Vybavení školy audiovizuální a výpočetní
technikou
Standart ICT ve škole nezajištěn – chybí jeden
žákovský počítač. Dále je třeba
pořídit DVD přehrávač.
Investiční rozvoj
……………..
1.6 Údaje o školské radě
Počet členů školské rady
6
Kontakt
Tel.: 724 217 170 – paní Ivana Smrčinová
2 Přehled oborů základního
vzdělávání a vzdělávací programy
Komentář: Ve
školním roce 2007/ 2008 již nebudou vyučovat paní
Ing. Šabatková a paní Červová.
3.3 Odborná kvalifikace
pedagogických pracovníků a aprobovanost ve výuce
Odborná kvalifikace
%
Aprobovanost ve výuce
%
Učitelé 1. stupně
50
Učitelé 1. stupně
51
Učitelé 2. stupně
67
Učitelé 2. stupně
38
Učitelky MŠ
100
Učitelky MŠ
100
Vychovatelky ŠD
100
Vychovatelky ŠD
100
Komentář
3.4 Pedagogičtí pracovníci
podle věkové skladby
Do 35 let
35 – 45 let
45 – 55 let
nad 55 let do důch. veku
v důchod.věku
Celkem
muži
ženy
muži
ženy
muži
ženy
muži
ženy
muži
ženy
muži
ženy
0
4
1
3
1
5
0
0
0
2
2
12
Komentář
3.5 Údaje o nepedagogických
pracovnících
Ostatní pracovníci
Funkce
Úvazek
Stupeň
vzdělání
Adamová Eva
kuchařka
1,0
SOU
Zoulová Jiřina
kuchařka
1,0
základní
Brázdová Marie
Vedoucí ŠJ
1,0
SOU
Kűhnelová Anna
uklízečka
0,5
Základní
Šlejmarová Dana
uklízečka
0,5
SOU
Iveta Holasová
Účetní, hospodářka
1,0
SŠ
Štégr Jan
Školník, topič - ZŠ
1,0
0,5
SOU
Pohanová Miluše
Školnice, topička - MŠ
1,0
0,5
základní
4. Zápis k povinné
školní docházce a přijímání žáků
do středních škol
4.1 Zápis k povinné
školní docházce
počet prvních tříd
počet dětí přijatých do
prvních tříd
z toho počet dětí starších 6ti
let (nástup po odkladu)
počet odkladů pro školní rok
2006/2007
0,5
8
1
0
Komentář: zápis do
MŠ: přijato 16 dětí, z toho jedno dítě
v předškolním věku
4.2 Výsledky přijímacího
řízení
a) na víceletá gymnázia
přijato:
z pátého ročníku
ze sedmého ročníku
gymnázia zřiz. krajem
1
1
soukromá gymnázia
církevní gymnázia
b) na SŠ zřizované krajem a
církevní SŠ, které jsou ukončeny maturitní
zkouškou, z devátých ročníků
přijato:
gymnázia
obchodní
akademie
zdravotní školy
průmyslové
školy
ostatní střední školy
střední odb.učiliště
celkem
3
6
0
0
5
0
14
c) na soukromé školy přijato:
gymnázia
obchodní
akademie
zdravotní školy
průmyslové
školy
ostatní střední školy
střední odb.učiliště
celkem
d) do učebních oborů
(krajských i soukromých škol) ukončených
závěrečnou zkouškou přijato:
z devátých ročníků
z nižších ročníků
4
-
e) počet žáků, kteří
ukončili povinnou školní docházku
Počet žáků, kteří ukončili povinnou
školní docházku a odešli ze školy
v devátém ročníku
v nižším ročníku
18
V MŠ ukončili docházku 4
předškoláci.
5 Údaje o výsledcích
vzdělávání žáků
Přehled o prospěchu
za I. pololetí
Přehled o výsledcích
vzdělávání žáků
1. stupeň
Ročník
Počet žáků
Prospělo
Prospělo
s vyzn.
Neprospělo
Nehodnoceno
1.
8
0
8
2.
11
2
9
3.
18
5
13
4.
13
5
8
5.
6
1
5
Celkem
56
13
43
2. stupeň
Třída
Počet žáků
Prospělo
Prospělo s vyznamenáním
Neprospělo
Nehodnoceno
VI
11
5
6
VII.
16
9
7
VIII.
16
11
4
IX.
18
12
6
Celkem
61
38
23
Celkový přehled
Počet žáků
Prospělo s vyznamenáním
Neprospělo
Nehodnoceno
1. stupeň
56
43
2. stupeň
61
23
Celkem
117
66
Komentář
Přehled o chování
1. stupeň
Ročník
Počet žáků
Pochvaly ŘŠ
Napomenutí
Důtky TU
Důtky ŘŠ
1.
8
2.
11
1
3.
18
1
4.
13
5.
6
Celkem
56
2
2. stupeň
Třída
Počet žáků
Pochvala ŘŠ
NTU
Důtka TU
Důtka ŘŠ
2. stupeň
3. stupeň
VI.
11
2
1
VII.
16
VIII.
16
1
IX.
18
1
1
Celkem
61
4
2
Celkový přehled:
Počet žáků
Pochvala ŘŠ
NTU
Důtka
TU
Důtka
ŘŠ
2. stupeň
3. stupeň
1. stupeň
56
2
0
2. stupeň
61
4
2
Celkem
117
6
2
Komentář
Údaje o zameškaných
hodinách
Počet omluvených hodin
Počet omluvených hodin na žáka
Počet neomluvených hodin
Počet neomluvených hodin na žáka
1. stupeň
2173
39
0
0
2. stupeň
3181
52
1
0,02
Celkem
5354
46
1
0,01
Přehled o prospěchu
za II. pololetí
Přehled o výsledcích
vzdělávání žáků
1. stupeň
Ročník
Počet žáků
Prospělo
Prospělo
s vyzn.
Neprospělo
Nehodnoceno
1.
8
0
8
2.
11
1
10
3.
18
5
13
4.
13
3
10
5.
6
4
2
Celkem
56
13
43
2. stupeň
Třída
Počet žáků
Prospělo
Prospělo s vyznamenáním
Neprospělo
Nehodnoceno
VI
11
6
5
VII.
16
11
5
VIII.
16
13
3
IX.
18
13
5
Celkem
61
43
18
Celkový přehled
Počet žáků
Prospělo s vyznamenáním
Neprospělo
Nehodnoceno
1. stupeň
56
43
2. stupeň
61
18
Celkem
117
61
Komentář
Přehled o chování
1. stupeň
Ročník
Počet žáků
Pochvaly ŘŠ
Napomenutí
Důtky TU
Důtky ŘŠ
1.
8
2.
11
1
3.
18
4.
13
5.
6
Celkem
56
2. stupeň
Třída
Počet žáků
Pochvala ŘŠ
NTU
Důtka TU
Důtka ŘŠ
2. stupeň
3. stupeň
VI.
11
1
VII.
16
VIII.
16
1
IX.
18
1
Celkem
61
Celkový přehled:
Počet žáků
Pochvala ŘŠ
NTU
Důtka
TU
Důtka
ŘŠ
2. stupeň
3. stupeň
1. stupeň
56
1
2. stupeň
61
1
1
1
Celkem
117
1
2
1
Komentář
Údaje o zameškaných
hodinách
Počet omluvených hodin
Počet omluvených hodin na žáka
Počet neomluvených hodin
Počet neomluvených hodin na žáka
1. stupeň
2687
48
0
0
2. stupeň
3916
64
6
0,1
Celkem
6603
56
6
0,05
5.3 Údaje o integrovaných
žácích:
Druh postižení :
Počet žáků
Sluchové postižení
Zrakové postižení
S vadami řeči
Tělesné postižení
S kombinací postižení
S vývojovými poruchami učení
5
Komentář: Na 1. stupní
2 žáci, na 2. stupni 3 žáci s vývojovými
poruchami učení. V 1. ročníku a 6. ročníku
integrovány 2 žákyně s mentálním
postižením, které mají přiděleny
asistentku pedagoga.
5.4 Osnova pro komentář
k údajům o výsledcích
výchovně-vzdělávacího procesu
Organizace výchovně-vzdělávacího
procesu školy
rozvrh hodin (psychohygiena)
Vzhledem k malému počtu tříd a žáků
na základní škole je nutné ročníky
na určité vyučovací hodiny spojovat. Snažíme
se ale o to, aby spojené hodiny byly na takové
předměty, kde to není na újmu kvality hodin. Jedná
se zejména o TV, VV, PČ, apod. Psychohygiena je zajištěna
dostatečně, v souladu s platnými předpisy.
vzdělávání žáků se speciálními
vzdělávacími potřebami
Těmto žákům je v hodinách věnována
zvýšená péče. Je zajištěn individuální
přístup. Podle individuálního vzdělávacího
plánu jsou vzdělávány dvě integrované,
mentálně postižené žákyně. Žádný
další rodič o vypracování IVP nezažádal.
vzdělávání mimořádně nadaných
žáků
Žádný žák nebyl v tomto školním
roce PPP Benešov vyhodnocen jako mimořádně nadaný.
Pro příští školní rok zakoupen program
společnosti MENSA ČR pro vyhodnocování mimořádného
nadání.
školní řád, klasifikační řád
Vypracovány v souladu se školským zákonem
a dalšími právními předpisy platnými
v ČR. Žáci s těmito dokumenty byli seznámeni
na začátku školního roku. Jsou veřejně vyvěšeny
ve škole a zveřejněny na internetových stránkách
školy.
informační systém vůči žákům a
rodičům
Věškeré informace pro rodiče, žáky i
veřejnost jsou vyvěšeny ve škole na nástěnce u
ředitelny, dále na nástěnce „na plotu“ (u
autobusové zastávky). Dále jsou všechny
informace zveřejněny na internetových stránkách.
Důležité informace mají žáci zapsány
v žákovských knížkách,
organizační záležitosti (výběr kroužků,
volitelných předmětů, důležité termíny
školního roku,…) jsou rodičům posílány
na lístcích.
činnost školního psychologa, speciálního
pedagoga, spolupráce s PPP a SPC
Školního psychologa a speciálního
psychologa na škole bohužel nemáme. Samozřejmě, že na
škole působí výchovný poradce a preventista
sociálně patologických jevů. S SPC Praha
spolupracujeme vzhledem k mentálně postiženým
žákyním (Mgr. Šarounová). S PPP
Benešov jsme v úzké spolupráci. V tomto
školním roce proběhlo například sociometrické
šetření ve 4. a 5. ročníku a dále došlo
k další práci se žáky ke zlepšení
vztahů ve třídě. Vše organizovala PPP Benešov.
prevence sociálně-patologických jevů
Naše škola se zapojila do projektu EU – DAP 2. V příštím
školním roce proběhne testování žáků
6. ročníku.
klima školy
Škola je vpodstatě rodinného typu. S tím
souvisí velmi dobré vztahy mezi učiteli a žáky.
Škola je také velmi dobře přijímána
veřejností. Nedostatkem je pouze malé zapojení
rodičů do dění školy. To je ale celospolečenským
problémem. O prázdninách se nám přesto
podařilo alespoň částečně některé rodiče
s dětmi aktivně zapojit. Malovali jsme společně učebny.
přijímaná opatření a jejich vliv na
zlepšení výchovně-vzdělávacího
procesu
Naším cílem v tomto školním roce
bylo, zatraktivnit dětem výuku. Chtěli jsme také,
aby se ve škole cítili dobře. Proto jsme přistoupili
k modernizaci počítačové učebny, k výmalbě
chodeb a tříd podle návrhů dětí. Také
jsme vybudovali gymnastický sál. V přízemí
budovy jsme vyměnili osvětlení. V MŠ došlo
k výměně části nábytku, o prázdninách
k rozšíření prostor.
Průběh a výsledky
vzdělávání
soulad výuky s obecnými cíli a
zásadami vzdělávání
Byl dosažen.
soulad výuky s cíli předškolního
nebo základního vzdělávání
Byl dosažen.
vhodnost a přiměřenost stanovených cílů výuky
k aktuálnímu stavu třídy, respektování
individuálních vzdělávacích potřeb
žáků
Cíle výuky byly přiměřené a metody
vhodné. Vzhledem k malému počtu žáků
ve třídách jsou respektovány individuální
potřeby žáků.
konkretizace cílů ve sledované výuce
Cíle výuky jsou jasné, motivace žáků
v hodinách přiměřená.
návaznost probíraného učiva na
předcházející témata
Návaznost učiva v pořádku.
Materiální
podpora výuky
vhodnost vybavení a uspořádání
učeben vzhledem k cílům výuky a k činnostem
V průběhu roku chybělo sportovní zázemí
– krytý prostor. O prázdninách jsme proto
vybudovali gymnastický sál. Chybí speciální
kompenzační pomůcky pro integrované žákyně.
Není prostor pro samostatné kabinety učitelů, což
způsobuje komplikace zejména v přípravě
výuky.
podnětnost učeben vzhledem k podpoře seberealizace a
identity žáků
Žáci sami pomáhají utvářet
prostředí, ve kterém tráví vyučování.
Podílejí se na výmalbě budovy školy a
vlastní výzdobě učeben.
účelnost využití pomůcek, učebnic, didaktické
techniky
Pomůcky jsou využívány. Ve všech předmětech
je využíváno počítačové techniky.
Škola by potřebovala v příštím roce
zakoupit interaktivní tabuli, což by ještě více
žáky motivovalo a zatraktivnilo výuku.
Vyučovací formy a metody
řízení výuky, vnitřní členění
hodin
V souladu s pedagogickými zásadami.
sledování a plnění stanovených
cílů
Každý učitel dle svého plánu kontroluje
průběh výuky. Dále jsou prováděny
hospitace v hodinách jednotlivých předmětů.
podpora osobnostního a sociálního rozvoje
dětí, jejich sebedůvěry, sebeúcty, vzájemného
respektování a tolerance
Patří k obecným zásadám
v každé hodině. Dále jsou tyto záležitosti
rozvíjeny při mnoha akcích žáků mimo školu
– zájmové kroužky, výlety, exkurze,
společné akce pro veřejnost.
možnost seberealizace dětí, jejich aktivního a
emočního zapojení do činností, uplatnění
individuálních možností, potřeb a
zkušeností
Patří k obecným zásadám
v každé hodině. Dále jsou tyto záležitosti
rozvíjeny při mnoha akcích žáků mimo školu
– zájmové kroužky, výlety, exkurze,
společné akce pro veřejnost.
využívání metod aktivního,
prožitkového učení, experimentování,
manipulování, objevování, práce
s chybou
Je součástí projektů, které jsou na
škole realizovány během celého školního
roku.
účelnost výuky frontální,
skupinové a individuální
Metody jsou používány účelně.
vyváženost rolí učitele jako organizátora
výuky a jako zdroje informací
Role učitele je vyvážená. Děti navíc
mohou učitele kontaktovat pro informace i mimo výuku
účelnost aplikovaných metod
Je účelná.
respektování individuálního tempa,
možnost relaxace žáků
V rámci možností je respektováno.
forma kladení otázek
Jednoznačné vymezení cíle a požadavků
z jakých je otázka kladena.
Motivace žáků
aktivita a zájem žáků o výuku
přiměřená
propojení teorie s praxí (v činnostech
žáků)
Na teorii navazují různá praktická
cvičení, laboratoní cvičení a příklady
z praxe.
využívání zkušeností žáků
V samostatných pracích žáků, při
reprezentaci školy na veřejnosti, při tvorbě školního
časopisu.
vliv hodnocení na motivaci žáků
Převládá pozitivní hodnocení
(motivace).
využívání analýzy chyb ke zvýšení
motivace
„Každý z nás chybuje, jen je třeba s tím
něco učinit. Umět si případně říci o pomoc.“
osobní příklad pedagoga
Učitel vždy musí jít příkladem, musí
i umět přiznat svou chybu a napravit ji. Učitel je člověk,
jako každý ostatní.
Interakce a komunikace
klima třídy
Menší třídní kolektivy – většinou
dobré vztahy a sociální kontakty. Ve 4. a 5.
ročníku došlo k sociálním nesouladům
mezi dětmi – řešila PPP Benešov.
akceptování stanovených pravidel
komunikace mezi učitelem a žáky i mezi žáky
navzájem
Vedeme žáky k respektování sami sebe
i ostatních spolužáků. Zvláštní
péči věnujeme toleranci odlišností.
možnost vyjadřování vlastního názoru,
argumentace, diskuse
Žáci i rodiče se mají možnost vyjádřit
k veškerému dění ve škole. Na internetových
stránkách jsou navíc přístupná
diskuzní fóra pro žáky i pro veřejnost.
vyváženost verbálního projevu učitelů a
dětí, příležitosti k samostatným
řečovým projevům dětí, rozvoj komunikativních
dovedností žáků
Snažíme se tomuto požadavku vyhovět. V dnešní
době sms zpráv a elektronické komunikace je to však
mnohdy problém.
Hodnocení žáků
věcnost, konkrétnost a adresnost hodnocení
Je dosaženo.
respektování individuálních
schopností žáků
Je dosaženo.
využívání vzájemného
hodnocení a sebehodnocení žáků
Nově jsme zavedli, zatím je tento bod ve fázi
experimentu.
ocenění pokroku
Je dosaženo.
zdůvodnění hodnocení žáků učitelem
Je dosaženo.
vhodnost využitých metod hodnocení žáků
učitelem
Je dosaženo.
využití klasifikačního řádu
Nově zaveden tento školní rok. Problémy činilo
jen vlastní hodnocení žáků. Žáci
ani učitelé nejsou na tuto formu hodnocení zvyklí.
6. Údaje o dalším
vzdělávání pedagogických pracovníků
(DVPP) a ostatních pracovníků školy
Výčet studií, kurzů,
seminářů, kterých se pracovníci školy
zúčastnili, počet účastníků:
Údaje jsou za školní
rok 2006/2007.
finanční prostředky za
kalendářní rok 2006: 15 980,-
pracovník
termín studia
instituce
(VŠ/zařízení
pro další vzdělávání)
název akce
financování
1. Institucionální vzdělávání
1.1 Studium ke splnění kvalifikačních
předpokladů
a) Studium v oblasti pedagogických věd
Marta Mašková
Od října 2006
Univerzita J. A. Komenského Praha
Speciální pedagogika -
vychovatelství
vlastní
Jana Slabá Janoutová
Přihlášena od října 2007
UK MFF Praha
Kombinované studium navazujícího
magisterského studijního programu – učitelství
fyziky
vlastní
b) Studium pedagogiky
c) Studium pro asistenta pedagoga
d) Studium pro ředitele škol
Věra Maršálková
Říjen 2006 – prosinec 2007
NIDV Praha
Úspěšný ředitel
Fondy EU
e) Studium k rozšíření
odborné kvalifikace
1.2 Studium ke splnění dalších
kvalifikačních předpokladů
a) Studium pro vedoucí pedagogické
pracovníky
b) Studium pro výchovné poradce
PaedDr.. Karolína Týleová
Od října 2006
UK Praha, filozofická fakulta
Studium pro výchovné poradce ZŠ a
SŠ
vlastní
c) Specializovaná činnost – koordinace
v oblasti informačních a komunikačních
technologií
d) Specializovaná činnost – tvorba a
následná koordinace školních vzdělávacích
programů
e) Specializovaná činnost – prevence
sociálně patologických jevů
f) Specializovaná činnost –
specializovaná činnost
g) Specializovaná činnost –
specializovaná činnost v oblasti enviromentální
výchovy
Výtvarná
soutěž „Navrhujeme si logo školy“(bude ukončeno až
v příštím školním roce)
Malování
tříd o hlavních prázdninách
Malování chodeb podle návrhů
žáků 1. stupně
Akce k prevenci sociálně patologických jevů
V podstatě všechny
konané akce školy.
Síla lidskosti –
Kino Votice
Sportovní dny
Tvorba školního
časopisu
Návštěva
policie v MŠ
Lyžařský
výcvik
Plavecký výcvik
Mikulášská
nadílka
Zdravé zuby
Akce k environmentální výchově
Drakiáda
Beseda o ježcích
Podzimní výstava
přírodnin a kuriozit
Sběr kaštanů a
žaludů
Sběr hliníku
Beseda o houbách
Spolupráce se
stanicí zraněných živočichů Votice – besedy a
návštěvy
Planetárium
Praha – exkurze
Národní
muzeum Praha – exkurze
Den Země
Beseda o přírodě
Beseda o lese
Čarodějný den
Sběr starého
papíru, PET víček
Výukový
program „Mláďata v přírodě“ – MŠ
Otvírání
zahrádky MŠ a hledání velikonočního
zajíčka
MŠ na vycházce
„V olších a dětském táboře“
Stavění čarodějnic a vlaštovkové
závody
7.2 Účast žáků
školy v soutěžích
Název soutěže
Účast žáků
Umístění
Matematický klokan
Celá škola
Přírodovědný klokan
8. a 9. ročník
Olympiáda z českého jazyka
1 žákyně 9. ročníku
Těžíme hliník
Celá škola
1. místo
Výtvarná soutěž ČSOP
Žáci 1. stupně
3. místo žákyně 3. třídy
Biologická olympiáda
Žák 7. třídy
O kalamář Jana Herbena (Votické talenty)
Žák 7. třídy
Zvláštní cena
Výtvarná soutěž Fauny Votice
Děti MŠ
1 výkres zařazen do kalendáře („Skřítek
Lupínek“
7.3 Účast žáků ve
sportovních soutěžích
Název
soutěže
Počet žáků
Umístění
Mec Donalds Cup
Žáci 1. stupně
5. – 8. místo
Okresní přebor v házené
Děvčata 2. stupně
2. místo
„ O pohár města Votice „ - minikopaná
3. místo
Atletické závody - Votice
Žáci 1. stupně
1. místo – žák 3.
ročníku
2. místo – žák 3.
ročníku
2x 3. místo – žáci 2. ročníku
Coca-cola Cup
Žáci 2. stupně
1. místo
Komentář k údajům
o aktivitách a prezentaci školy na veřejnosti:
Kromě vyjmenovaných akcí
a soutěží je na naší škole pro žáky
široká nabídka zájmových kroužků.
V odpoledních hodinách je žákům
třikrát týdně volně přístupná
počítačová učebna.
Všechny mimoškolní aktivity mají přispět
k rozvoji žáků a k prevenci sociálně
patologických jevů.
8 Údaje o výsledcích
inspekční činnosti provedené Českou školní
inspekcí
ČŠI tento školní rok školu
nenavštívila.
9. Základní údaje
o hospodaření školy
Údaje jsou uvedeny za kalendářní
rok 2006
a) příjmy
1. celkové příjmy:
8 625 439,-
2. dotace od kraje: 6 613 990,-
3. dotace od obce: 1 360 000,-
4. příjmy za stravné:
511 266,-
5. poplatky za družinu: 10 000,-
6. poplatky za MŠ: 8 400,-
7. ostatní příjmy (úroky
z bankovních účtů, nájem automatu Coca –
cola, plnění pojistné události): 121 783,-
b) výdaje
1. investiční výdaje
celkem: 0,-
2. neinvestiční výdaje
celkem: 8 424 479,- a z toho
- náklady na platy pracovníků
školy: 4 717 432,-
- odvody FKSP: 96 148,-
- zákonné odvody
zdravotního a sociálního pojištění:
1 680 163,-
- výdaje na učebnice, učební
texty a učební pomůcky: 45 378,-
- ostatní provozní
náklady: 1 885 359,-.
V Miličíně 12. 10. 2007
Věra Maršálková, ředitelka