Obec Miličín
Úvod OÚ Miličín ZŠ a MŠ Miličín Muzeum České Sibiře Miličín v Muzeu



Ministerstvo životního prostředí
100 10 Praha 10 - Vršovice, Vršovická 65


V Praze dne 21.11.2007
Č.j. 89397/ENV/07



ZÁVĚR ZJIŠŤOVACÍHO ŘÍZENÍ

podle § 7 zákona č. 100/2001 Sb., o posuzování vlivů na životní prostředí a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o posuzování vlivů na životní prostředí), ve znění pozdějších předpisů


Identifikační údaje:

Název: Dálnice D3 „Středočeská" - stavby 0304-0305-I (II. etapa)
Kapacita (rozsah) záměru: délka: 33,35 km
Součástí stavby je 5 mimoúrovňových křižovatek, 9 velkých mostů.
Charakter záměru: Předmětem záměru je novostavba části dálnice D3 v délce 33,35 km. Je složena ze dvou staveb - 0304 a 0305-I, které jsou společně označeny jako II. etapa. Kategorie dálnice/návrhová rychlost je uvažována v souladu s platnou normou ČSN 73 6101 D27,5/120. V rámci stavby budou řešeny mostní objekty, přeložky cest a silnic, odvodnění dálnice a úpravy dotčených inženýrských sítí.
Umístění: kraj: Středočeský
obec: Chrášťany, Václavice, Tisem, Neveklov, Maršovice, Vrchotovy Janovice, Vojkov, Heřmaničky, Sedlec-Prčice, Ješetice, Červený Újezd, Miličín, Mezno
Zahájení: 2010
Ukončení: 2018
Oznamovatel: Ředitelství silnic a dálnic ČR
Na Pankráci 56
145 05 Praha 4


Záměr „Dálnice D3 „Středočeská" - stavby 0304-0305-I (II. etapa)" naplňuje dikci bodu 9.3 kategorie I přílohy č. 1 k citovanému zákonu. Záměr má významný vliv na životní prostředí, a proto bude posuzován dle cit. zákona. Dle § 7 cit. zákona bylo provedeno zjišťovací řízení, jehož cílem bylo upřesnění informací, které je vhodné uvést do dokumentace vlivů záměru na životní prostředí (dále jen dokumentace).


Na základě provedeného zjišťovacího řízení dospěl příslušný úřad k závěru, že dokumentaci dle přílohy č. 4 k cit. zákonu je nutné zpracovat především s důrazem na následující oblasti:

  • variantní řešení - prověřit a v dokumentaci zohlednit taková variantní trasování komunikace, vč. místních subvariant, jejichž předpokládaný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví bude respektovat přírodní hodnoty v dotčeném území a současně bude mít minimální vliv na trvale obydlené a rekreační oblasti dotčené realizací záměru; dále je nezbytné v dokumentaci zohlednit i vliv dalších doprovodných staveb na životní prostředí, bez jejichž realizace se výstavba a provoz dálnice neobejde,
  • ochrana ovzduší - přepracovat rozptylovou a hlukovou studii s ohledem na obydlené oblasti a oblasti s vysokou přírodní hodnotou pro fáze výstavby, provozu a údržby komunikace; výsledné hodnoty porovnat se zákonnými předpisy, navrhnout konkrétní, účinná a komplexní opatření ke snížení zátěže na životní prostředí a veřejné zdraví, případně navrhnout i další technická opatření ke snížení hladiny hluku, včetně návrhu kompenzačních opatření,
  • ochrana veřejného zdraví - na základě odborných podkladů vypracovat autorizovanou osobou posouzení vlivů na veřejné zdraví,
  • ochrana vod - důkladně posoudit vliv záměru ve fázi realizace, provozu a údržby na množství a kvalitu podzemních a povrchových vod v dotčeném povodí, i pro případy havarijního či nestandardního stavu; navrhnout konkrétní, účinná a komplexní opatření ke snížení vlivu na povrchové a podzemní vody, včetně návrhu kompenzačních opatření, provést hydrogeologické posouzení zejména v kritických úsecích (zářezy),
  • ochrana ZPF a PUPFL - kvantifikovat a zhodnotit vliv záměru na zábor zemědělského půdního fondu a pozemků určených k plnění funkcí lesa, zaměřit se na jejich kvalitu a funkční využití,
  • ochrana přírody a krajiny - vyhodnotit zásah do ÚSES, včetně návrhu případných kompenzačních opatření; důkladně zhodnotit vliv záměru na faunu a flóru v okolí uvažované komunikace, vč. návrhu konkrétních opatření k zamezení vlivu komunikace na jejich populace; navrhnout opatření k prevenci, vyloučení, snížení či kompenzaci nepříznivých vlivů na zvláště chráněné druhy živočichů a rostlin a jejich biotopy; zhodnotit vliv záměru na významné krajinné prvky; podrobně zhodnotit vliv záměru na krajinný ráz a fragmentaci krajiny,
  • dále je třeba v dokumentaci zohlednit a přehledně vypořádat všechny relevantní požadavky na doplnění, připomínky a podmínky, které jsou uvedeny v došlých vyjádřeních (viz přílohy).
Odůvodněni:

Příslušný úřad obdržel řadu relevantních odůvodněných připomínek a požadavků na dopracování dokumentace, na jejichž základě lze konstatovat, že v předloženém oznámení nejsou dostatečně vyhodnoceny oblasti dle výše uvedených bodů.


Příslušný úřad obdržel připomínky zaslané těmito subjekty:


Dotčené územní samosprávné celky:
  • Středočeský kraj,
  • Obec Chrášťany,
  • Obec Václavice,
  • Obec Tisem,
  • Město Neveklov,
  • Městys Maršovice,
  • Obec Červený Újezd,
  • Obec Ješetice,
  • Město Sedlec-Prčice.
Další územní samosprávné celky:
  • Obec Okrouhlo,
  • Obec Krňany.
Dotčené správní úřady:
  • Krajský úřad Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství,
  • Městský úřad Benešov, odbor životního prostředí,
  • Městský úřad Sedlčany, odbor životního prostředí,
  • Městský úřad Votice, odbor životního prostředí a památkové péče,
  • Krajská hygienická stanice Středočeského kraje,
  • Česká inspekce životního prostředí, oblastní inspektorát Praha,
  • Ministerstvo zemědělství, odbor státní správy, hospodářské úpravy a ochrany lesů,
  • Ministerstvo životního prostředí, odbor geologie,
  • Ministerstvo životního prostředí, odbor odpadů,
  • Ministerstvo životního prostředí, odbor ochrany vod, Povodí Vltavy,
  • Lesy České republiky, s.p.
Občanská a zájmová sdružení:
  • Ekologický právní servis,
  • Zelený kruh,
  • Český svaz ochránců přírody Sázava,
  • Zájmové sdružení obcí KLID,
  • Jihočeské matky, o.s.
  • SciVias, o.s.
  • Sdružení občanů pro ochranu přírody Neštětické hory a okolí,
  • Děti Země - Plzeň,
  • Honební společenství a myslivecké sdružení Maršovice.
Veřejnost:
  • Fulínová Marie, soukromý zemědělec,
  • WILLI BOHEMIA s.r.o.,
  • JUDr. Antonín Křížek s rodinou (4 podpisy),
  • Procházková Zuzana,
  • Mgr. Igor Slouka a Ing. Iva Kofroňová - 2 shodná vyjádření,
  • Marek Voříšek s rodinou a RNDr. Tomáš Fiala, CSc. (4 shodná vyjádření),
  • Lucie Pařízková,
  • Marie Vilímkova,
  • Jiří Vilímek,
  • František Beneš,
  • JosefJůza,
  • Petr Drahoš,
  • Miroslav Šuta,
  • Vzor 1 - vyjádření občanů (10 podpisů),
  • Vzor 2 - vyjádření občanů (6 podpisů).
Souhrnné vypořádání připomínek:

Připomínky ve vyjádřeních, která příslušný úřad obdržel, lze shrnout do následujících návrhů, námitek a požadavků:


Ochrana ovzduší a problematika hluku:
  • požadavek na provedení podrobného zhodnocení vlivu záměru připravované stavby na kvalitu ovzduší (detailní rozptylové studie), zhodnotit dopady výstavby a zejména provozu na dodržování emisních limitů a emisních stropů znečišťujících látek, především s důrazem na všechna obydlená území,
  • požadavek na zahrnutí posouzení koncentrace suspendovných částic PM2.5 do rozptylové studie,
  • vzhledem ke zvýšení emisí znečisťujících látek, provést návrh opatření ke zmírnění těchto vlivů (výsadba zelených pásů rychlerostoucích dřevin v prostoru přiblížení dálnice k zastavěnému území),
  • požadavek na provedení podrobného zhodnocení vlivu záměru na emise hluku a dodržování hygienických limitů hluku, včetně zapracování podrobných návrhů jednotlivých protihlukových a antivibračních opatření,
  • v hlukové studii zohlednit vliv stacionárních zdrojů (tj. čerpací stanice, odpočívky),
  • kromě výstavby protihlukových stěn v dokumentaci EIA zhodnotit i další technická opatření ke snížení hladiny hluku (úprava povrchu vozovky, překrytí dílčích úseků speciální konstrukcí - tzv. tubusování, sypané a hloubené tunely, široké pásy zeleně atd.),
  • realizovat předrealizační monitoring hluku v obydlených oblastech k posouzení kvality bydlení a k následnému oddělení dálnice hlukovou stěnou apod.,
  • monitorovat hlukovou zátěž za provozu dálnice a ihned odstranit vzniklé (projevující se) nedostatky odhlučnění,
  • prodloužení plánovaných protihlukových stěn v obci Šebáňovice a výstavba rychlerostoucích dřevin tamtéž z důvodu snížení vlivu hluku a emisí,
  • odclonění osady Přibyšice od tělesa dálnice souběžným pruhem zeleně, vypracovat opatření ke snížení prašnosti,
  • požadavek na měření stávající kvality ovzduší v úseku plánované výstavby 0305/I dálnice D3 (konkrétně na území části obce Ješetice – Radíč).
Ochrana vod:
  • provést podrobné zhodnocení vlivu výstavby, provozu a údržby záměru na množství a kvalitu podzemních a povrchových vod, včetně návrhu opatření ke zmírnění těchto vlivů, případně jejich kompenzaci (náhradní zdroje pitné a užitkové vody),
  • provést posouzení vlivu záměru na množství a kvalitu vody v jednotlivých tocích, které mohou být realizací záměru dotčeny; celá stavba musí být rozdělena dle míst vyústění kanalizace do vodních toků na úseky a musí být posouzeno, zda nedojde ke zhoršení odtokových poměrů či ke zhoršení jakosti povrchových vod, je třeba přesvědčivě prokázat, že vodní tok je schopen vodu z dálnice pojmout, a to z hlediska kvantity i kvality,
  • navrhnout ochranná vodohospodářská opatření k eliminaci či snížení rizika kontaminace povrchových a podzemních vod z dálnice v případě havarijní kontaminace,
  • úprava vodotečí v souvislosti s odvodem srážkové vody z povrchu dálnice do potoků Zderadického, Maršovického, Strnadického a Janovického, které nebudou kapacitně stačit a může docházet k rozsáhlým záplavám, a to především v nejníže položených osadách v Libči a Zahrádce,
  • odvodnění dálnice bude řešeno vždy přes dešťovou usazovací nádrž (DUN) s odlučovačem ropných látek, je nutno zvážit použití koalescenčních nebo jiných filtrů, vyřešit problematiku akumulace kalů a jejich zneškodnění,
  • při odvodnění dálnice do drobných vodních toků budou navržena odpovídající retenční opatření (nové retenční nádrže),
  • vody z ploch zařízení staveniště a odpočívky s možností potenciální kontaminace budou převedeny přes odlučovač ropných látek,
  • v případě DUN 3, DUN 4, DUN 6 znovu prověřit jejich kapacitu a v případě DUN 5 zohlednit vybudování retenční nádrže,
  • v souvislosti se zimní údržbou dálnice a táním sněhu zvolit posyp, který bude co nejméně zatěžovat životní prostředí a ohrožovat podzemní vody,
  • problematika studní, vodovodů a kanalizace a jejich poškození v souvislosti se stavbou a provozem a také průjezdy nákladních automobilů,
  • provést hydrogeologické posouzení lokalit, kde zářezy dojde k ovlivnění režimu proudění podzemních vod, včetně návrhu monitoringu ohrožených stávajících vodních zdrojů,
  • provést výstavbu čističky vod z povrchu dálnice za účelem ochrany okolní krajiny (ochrany půdy, čistoty podpovrchových zdrojů pitné vody a chovných rybníků),
  • respektovat ochranná pásma vodních zdrojů,
  • respektovat územní ochranu výhledové vodní nádrže Podolí, a to ve smyslu platného Směrného vodohospodářského plánu,
  • mostní objekty neumisťovat v korytech vodních toků, ani ve vodních plochách.
Ochrana ZPF a PUPFL:
  • zaměřit se při zpracování dokumentace na zábor zemědělského půdního fondu,
  • pro ochranu přírodního prvku lesa zapracovat hloubený tunel s následným zalesněním (začátek stavby 0304 a zejména v úseku lokálního biokoridoru Prostřední vrch),
  • v dokumentaci je nezbytné přesněji vyhodnotit nejen rozsah pozemků určených k plnění funkcí lesa dotčených přímým záborem i omezením jejich využívání, ale i vyhodnotit stav a kvalitu lesních pozemků na nich rostoucích,
  • minimalizovat zábory lesa jen na pozemky nutné pro stavbu a nerozšiřovat další manipulační prostory a deponie zeminy na lesních pozemcích,
  • obavy ze znemožnění nebo omezení hospodaření na PUPFL na pozemcích mezi tělesem dálnice a železničním koridorem (km 51 - 53), zvážit odklonění trasy dálnice mimo lesní pozemky východním směrem nebo ji vést tak, aby kopírovala železniční koridor, tím nedojde k nežádoucímu rozdělení komplexu.
Ochrana přírody a krajiny:
  • dálnice v k.ú. Chrášťany necitlivě prochází mezi dvěma dominantami krajiny - kopci Chlum a Neštětická hora, záměr tak představuje obrovský negativní zásah do krajiny a na krajinný ráz má naprosto devastující účinek,
  • hodnoty krajinného rázu jsou uvedeny pouze všeobecně se zaměřením na PP Jistebnická vrchovina,
  • požadavek na provedení podrobného zhodnocení vlivu záměru na krajinný ráz, zhodnocení vlivu záměru na fragmentaci krajiny dopravou, vč. technicko stavebních opatření k jejich zmírnění (např. snížení výšek mostů, maximalizace použití tunelů, minimalizace náspů atd.), vzít v potaz i to, že se v blízkosti stavby nacházejí areály kulturních památek,
  • požadavek na provedení biologického hodnocení v délce 2 let v období jaro, léto a podzim, a měl by zahrnovat i vyhledání migračních tras velkých živočichů a obojživelníků,
  • doplnit ucelený faunistický průzkum, s ohledem na geomorfologicky a krajinářsky pestré území, ve všech navrhovaných trasách v celé délce a v rozsahu, a to i s ohledem na výskyt dravého ptactva,
  • požadavek na fytologický průzkum bylinných společenstev v navrhovaných trasách (seznamy rostlin) a na fytologický snímek v pásmu 70 metrů od obou okrajů navrhovaných tras,
  • v hodnocení zohlednit na základě zjištěných vegetačních formací a druhového uspořádání důsledky změn vodohospodářských poměrů vlivem stavby na hodnocené vegetační formace a stanovit změny na stávajících vegetačních společenstvech, ke kterým dojde v důsledku jiných světelných a teplotních poměrů, vlhkostních parametrů a indexů zatížení exhalacemi z provozu komunikace,
  • v místech mimo přechody pro migraci zvěře navrhnout účinná technická opatření (oplocení, zábrany apod.), která zamezí vstupu zvěře na vozovku a tím minimalizují riziko střetu s motorovými vozidly,
  • požadavek na navržení efektivních opatření ke snížení zásahu do přirozeného vývoje druhů živočichů a rostlin, navržení efektivních opatření k zajištění průchodu pro migrující živočichy, navrhnout opatření ke zamezení snížení biodiverzity,
  • vzhledem k tomu, že dálnice v mnoha místech protíná neevidované migrační trasy velkých savců (v dokumentaci nutno doplnit), bude třeba učinit příslušná opatření v místech střetů, počínaje oplocením celého tělesa dálnice a konče potřebným množstvím ekoduktů dostatečných parametrů; prioritně se zaměřit na zachování funkčnosti biokoridoru RBK č. 1219 (Hora - Šiberna) - nelze řešit přemostěním,
  • zpracovat biologické hodnocení nejen v trase dálnice, ale i v navazujícím okolí se zvýšeným důrazem na místa v okolí vodních toků a rybníků a na místech remízů, skalních výchozů, opuštěných malých lomů a přírodních skalek tvořících ostrůvky zeleně v obhospodařované krajině; zaměřit se na vliv na významné krajinné prvky,
  • odstraňovat dřeviny jen v míře nezbytně nutné, současně s vyhodnocením nutnosti kácet dřeviny by měla být řešena i plocha, na nichž bude prováděna přiměřená náhradní výsadba, nemělo by se jednat jen o násyp a zářez dálnice, ale i další navazující plochy (doprovodná zeleň, navazující plochy prvků ÚSES apod.),
  • podrobně vyhodnotit vliv stavby na všechny dotčené významné krajinné prvky,
  • zařízení staveniště a další možné dočasné zábory situovat mimo ekologicky významné plochy (ÚSES, VKP, rozptýlenou zeleň...),
  • řešit výběr komunikací, kterými bude zajištěn přístup v průběhu stavby ke staveništi s ohledem na možné negativní dopady na okolní dřeviny, VKP, drobné sakrální stavby v krajině apod.
Geologie:
  • požadavek na přepracování kapitoly týkající se půdy a horninového prostředí, především doplnit přiložené geologické mapy, mapy poddolovaného území a mapu radonového indexu hornin o nezbytné náležitosti (měřítko, orientaci, trasu dálnice),
  • s ohledem na průchod dálnice územím s možným poměrně vysokým radonovým rizikem, je doporučeno, aby všechny stavby (odpočívky, benzinové stanice apod.) byly navrhovány tak, aby uživatelé silnice nebyli vystaveni zvýšenému radonovému riziku, z toho důvodu je zapotřebí v takových místech provádět detailní radonový průzkum.
Doprava
  • požadavky na zapracování dílčích úprav výškového řešení dálnice se snížením nivelety tak, aby bylo možno vytvořit podpovrchové úseky,
  • požadavek na výstavbu silničního obchvatu mezi silnicemi II. tř. č. 114 a 105 ve směru Neštětice - Sedlčany jižně od Neveklova (je zapracován v návrhu ÚP-VÚC),
  • s odkazem na průzkumy a rozbory byl vyjádřen nesouhlas s tvrzením, že po dokončení dálnice ve stabilizované variantě se intenzita dopravy přes Neveklov ani v sezóně nenavýší, a to především s ohledem na sjezd z D3 u Neštětic do vysoce rekreačně exponovaných lokalit; taktéž obava z přepravy produktů a surovin do této oblasti kamionovou dopravou,
  • požadavek na ochranu před zvýšeným provozem vybudováním obchvatu Sedlec-Prčice,
  • v oblasti Voračice dojde ke křížení s plánovaným přivaděčem Benešov - Sedlčany, projektové dokumentace je třeba zkoordinovat,
  • požadavek na vypracování podrobné dopravní studie celého pražského jižního regionu a Benešovska za využití recentních údajů dopravního zatížení silniční sítě roku 2007 nebo 2008, vč. vypracování samotné demografické studie z podkladů jednotlivých obcí jako demografických podkladů pro studii dopravní,
  • problematika napojení stabilizované varianty dálnice D3 na silniční okruh kolem Prahy (SOKP), především pak následky napojení D3 na nedokončený SOKP, prověření alternativních napojení, vč. posouzení jejich proveditelnosti,
  • neúměrné přetížení Václavické spojky v souvislosti se zprovozněním pouze I. etapy,
  • zajistit údržbu komunikací využitých při výstavbě dálnice, vč. případných oprav závad vzniklých v důsledku zvýšeného provozu,
  • zajistit budovy proti poškození při průjezdu stavební technikou a potřebné dopravy.
Variantní řešení záměru:
  • požadavek na prověření variantního koridoru dálnice D3 v parametrech D27,5/120 přes Poříčí nad Sázavou (především varianta Promika upravená na tyto parametry a na Voticku-Miličínsku také varianta Zenkl-Vyhnálek a nové návrhy), a dále nulové varianty (současné silnice I/3, I/4 a I/20),
  • rozpor s Usnesením vlády ČR č. 1064, o Harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury v letech 2008 až 2013, bod III.3 b) ze dne 19. 9. 2007, proto je třeba v dokumentaci zpracovat varianty řešení záměru dálnice D3 ve Středočeském kraji,
  • zvážit trasování D3 v cca km 43 - 46 s ohledem na uchování údolní nivy potoka Mastník s navazujícím lesním komplexem „Klokočov",
  • požadavek na umístění trasy dálnice do hloubeného tunelu od obce Chrášťany až za silnici Tisem-Neveklov z důvodu ochrany biokoridorů 4 (km 26,7), biokoridoru 41 (km 29), integračního prvku IP6 (km 30,0), biokoridoru 40 (km 30,8) a biokoridoru 6/A (km 31,0), jejichž zachování je nezbytné pro migraci zvěře a výskytu hnízdišť a lovišť dravého ptactva - zejména krahujce obecného, jestřába lesního a káněte lesního,
  • požadavek na zachování krajinného rázu Benešovské pahorkatiny vedením dálnice tunelem po celé délce pod Prostředním vrchem a pod sedlem mezi horami Neštětická hora a Chlum, a to i z hlediska účinné ochrany před vlivem dálnice na kvalitu ovzduší obcí Václavice, Přibyšice a Tisem s tím, že tento tunel musí být navržen tak, aby nenarušil tok spodních vod a nezpůsobil odvodnění terénu ani snížení přirozené hladiny podzemní vody.
Ostatní námitky a požadavky:
  • požadavky na jednotné posouzení celého středočeského úseku dálnice D3 (tj. úseky 0301-0305/I Praha-Nová Hospoda),
  • nerespektování platných nařízení o stavební uzávěře v katastru obcí Chrášťany, Václavice, Tisem a Ješetice; požadavek na zapracování podmínek uvedených v těchto nařízeních při výstavbě dálnice D3 v tomto území,
  • požadavek na přepracování podkladů k záměru, včetně výkresové dokumentace a doplnit novou technicko-provozní studii záměru v souladu s nařízením o stavební uzávěře obcí,
  • na základě akustické a rozptylové studie zpracovat autorizovanou osobou hodnocení vlivu záměru na veřejné zdraví,
  • požadavek na provedení podrobné socioekonomické analýzy vlivu výstavby a následného provozu záměru dálnice, se zapracováním vlivu na rekreační funkci oblasti,
  • požadavek na zpracování výpočtů ekonomické efektivnosti dálnice pro rok 2030 s aktualizovanými údaji pomocí programu HDM-4,
  • požadavek na porovnání cen stabilizované varianty a variantního průchodu dálnice D3 v parametrech D27,5/120 přes Poříčí nad Sázavou,
  • opomenutí zahrnutí památkově chráněné sochy sv. Vojtěcha č. rejstříku 21903/20-107, která se nachází v blízkosti školky v Maršovicích,
  • požadavek na zachování přístupnost všech pozemků včetně lesů pro zemědělskou techniku,
  • požadavek na zachování cesty ze Zderadic do Maršovic p. č. 1488/1 v souvislosti s plánovanou cyklostezkou,
  • požadavek na podrobné zpracování bilance všech odpadů, které při stavbě vzniknou s tím, jaké oprávněné osobě budou předány, upřednostnit jejich využití před odstraněním,
  • pro výstavbu zpracovat plány havarijních opatření.

Počet dokumentací pro předložení bude stanoven po dohodě s příslušným úřadem.


Závěr zjišťovacího řízení nenahrazuje vyjádření dotčených správních úřadů, ani příslušná povolení podle zvláštních předpisů. Závěr zjišťovacího řízení není rozhodnutím vydaným ve správním řízení a nelze se proti němu odvolat.


Přílohy:
kopie vyjádření:
  • Středočeského kraje ze dne 7. 11. 2007 pod č.j. 165543/2007/KUSK,
  • Obce Chrášťany ze dne 13. 10. 2007 pod zn. 104/2007,
  • Obce Václavice,
  • Obce Tisem ze dne 5. 11.2007,
  • Města Neveklov ze dne 16. 11. 2007 pod č.j. 950/07,
  • Městyse Maršovice,
  • Obce Červený Újezd ze dne 7. 11. 2007 pod zn. 214/2007,
  • Obce Ješetice ze dne 24. 10. 2007,
  • Města Sedlec-Prčice ze dne 5.11. 2007,
  • Obce Okrouhle ze dne 7. 11. 2007,
  • Obce Krňany ze dne 5. 11. 2007 pod č.j. 465/07,
  • Krajského úřadu Středočeského kraje, odboru životního prostředí a zemědělství ze dne 1.11. 2007 pod č.j. 151973/2007/KUSK/OŽP/Pr,
  • Městského úřadu Benešov, odboru životního prostředí ze dne 5. 11.2007 pod č.j. ŽP-MUBN 5327/07,
  • Městského úřadu Sedlčany, odboru životního prostředí ze dne 6. 11. 2007 pod č.j. ŽP/6741/2007,
  • Městského úřadu Votice, odboru životního prostředí a památkové péče ze dne 14. 11. 2007 pod č.j. 3421/07/ŽP-Po,
  • Krajské hygienické stanice Středočeského kraje ze dne 9.10.2007 pod zn. 11661-217/2007/Kam,Jup,
  • České inspekce životního prostředí, oblastního inspektorátu Praha ze dne 16. 11.2007 pod zn. ČIŽP/41/ŘI/0721921.001/07/PMM,
  • Ministerstva zemědělství, odboru státní správy, hospodářské úpravy a ochrany lesů ze dne 25. 10. 2007 pod č.j. 38921/07-16210,
  • Ministerstva životního prostředí, odboru geologie ze dne 18.10.2007 pod č.j. 2344/660/07,74990/ENV/07,
  • Ministerstva životního prostředí, odboru odpadů ze dne 30. 10.2007 pod č.j. 74990/ENV/07,5697/720/07,
  • Ministerstva životního prostředí, odboru ochrany vod ze dne 23. 10. 2007 pod č.j. 4220/740/07,74990/ENV/07
  • Povodí Vltavy ze dne 7. 11. 2007 pod zn. 2007/64351/413,
  • Lesů České republiky, s.p. ze dne 8. 11. 2007 pod č.j. 1275/2007/197/84/763,
  • Ekologického právního servisu ze dne 8. 11. 2007,
  • Zeleného kruhu ze dne 8. 11. 2007,
  • Českého svazu ochránců přírody Sázava ze dne 28. 10. 2007,
  • Zájmového sdružení obcí KLID ze dne 7. 11. 2007,
  • Jihočeských matek, o.s. ze dne 9. 11. 2007,
  • SciVias, o.s. ze dne 8. 11.2007,
  • Sdružení občanů pro ochranu přírody Neštětické hory a okolí ze dne 2. 11. 2007,
  • Dětí Země - Plzeň ze dne 25. 10. 2007,
  • Honebního společenství a mysliveckého sdružení Maršovice ze dne 27. 10. 2007,
  • Fulínové Marie, soukromého zemědělec ze dne 4. 11. 2007,
  • WILLI BOHEMIA s.r.o. ze dne 31. 10. 1007,
  • JUDr. Antonína Křížka s rodinou (4 podpisy) ze dne 8. 11. 2007,
  • Zuzany Procházkové ze dne 5. 11. 2007,
  • Mgr. Igora Slouka a Ing. Ivy Kofroňové - 2 shodná vyjádření,
  • Marka Voříšeka s rodinou a RNDr. Tomáše Fialy, CSc. (4 shodná vyjádření),
  • Lucie Pařízkové ze dne 7. 11. 2007,
  • Marie Vilímkové ze dne 15. 11. 2007,
  • Jiřího Vilímka ze dne 10. 11. 2007,
  • Františka Beneše ze dne 30. 10. 2007,
  • Josefa Jůzy ze dne 25. 10. 2007,
  • Petra Drahoše ze dne 9. 11. 2007,
  • Miroslava Šuty ze dne 10. 11. 2007,
  • Vzor 1 - vyjádření občanů (10.podpisů),
  • Vzor 2 - vyjádření občanů (6 podpisů).

Ing. Jaroslava Honová
ředitelka odboru
posuzování vlivů na životní prostředí a IPPC



Obdrží:
oznamovatel, dotčené správní úřady, dotčené územní samosprávné celky