Obec Miličín
Úvod OÚ Miličín ZŠ a MŠ Miličín Muzeum České Sibiře Miličín v Muzeu



Závěrečný účet obce Miličín za rok 2006

I. Finanční hospodaření obce v roce 2006

Zastupitelstvo obce pro rok 2006 schválilo rozpočet 16.2.2006. Od počátku roku do 16.2.2006 proto obec hospodařila v podmínkách rozpočtového provizoria, přičemž zásady hospodaření v době provizoria schválilo Zastupitelstvo obce 30.11.2005.

Během rozpočtového provizoria byly hrazeny pouze nezbytné provozní potřeby, např. úhrada zálohy elektřiny apod., kapitálové výdaje se nerealizovaly. Tyto výdaje byly v souladu s rozpočtovými pravidly zahrnuty do skutečných výdajů roku 2006 a staly se tak po schválení rozpočtu na rok 2006 jeho součástí.


Saldo příjmů a výdajů


Schválený rozpočet Rozpočet po změnách Skutečnost
- 4.595,98 -4.595,32 531,32

Obec v roce 2006 plánovala schodkové hospodaření ve výši 4.595,98 tis. Kč s tím, že uvedený schodek uhradí z přebytku roku 2005.

Díky příznivému vývoji zejména daňových příjmů skutečné hospodaření obce bylo k 31. 12. 2006 uzavřeno kladným saldem ve výši 4.064,66 tis. Kč, čímž se obci podařilo vytvořit výchozí základnu pro rok 2007.


Přehled o plnění základních druhů příjmů a výdajů obce a o financujících položkách (v tis. Kč)


 Schválený rozpočet Rozpočet po změnách Skutečnost
Daňové příjmy6.273,565.954,186.654,35
Nedaňové příjmy804,021.052,491.087,33
Kapitálové příjmy200,-501,10674,11
Přijaté dotace442,941.906,041.906,06
Příjmy celkem7.720,529.413,8110.321,85
 
Běžné výdaje9.568,5011.025,779.972,17
Kapitálové výdaje2.748,002.984,02881,--
Výdaje celkem12.316,5014.009,7910.853,18

Podrobný rozpočet obce v podrobném členění rozpočtové skladby je uveden v příloze č.1 Výkaz pro hodnocení plnění rozpočtu Fin 2-12M.

Hospodaření obce v příjmové části bylo navýšeno oproti schválenému rozpočtu, ve výdajové části nebyl objem rozpočtu překročen. Zastupitelstvo obce v roce 2006 schválilo změnu rozpočtu celkem 6 rozpočtovými opatřeními. V příjmové části se úpravy rozpočtu týkaly v převážné míře navýšením původně plánovaných jednotlivých druhů příjmových položek. Ve výdajové části šlo převážně o přesuny mezi plánovanými výdaji.


Přehled nejvýznamnějších úprav rozpočtu (v tis. Kč)


Příjmy:


Navýšení daně z př. fyz.osob ze záv.čin. 11,1
navýšení daně z př.fyz.osob ze sam.výděl.čin. 18,4
snížení daně z př. fyz.osob z kapitál.výn. 25,2
navýšení daně z př.právnických osob 120,5
navýšení daně z přidané hodnoty 447,3
navýšení daň z nemovitostí 110,1
navýšení neinv.dotace od krajů 132,5
navýšení neinv.dotace z VPS SR 34,8
navýšení neivn.dotace ze SR 0,5
navýšení neinv. dotace za SR 1.164,-
navýšení invest.dotace od krajů 125,
snížení př. z lesů 4,1
navýšení př.-vnitřní obchod 2,4
navýšení př. z prodeje pozemků-komunikace 1,1
navýšení př. z vodného 37,8
navýšení př. – knihovna 3,-
navýšení př. –všeob.ambul.péče 2,3
navýšení př. – stomatolog.péče 7,9
navýšení př. z bytového hospodářství 1,8
snížení př. z pronájmu nebyt. hosp. 3,2
navýšení příj. – veřejné osvětlení – el.energie 9,91
navýšení př. z pohřebnictví 0,9
navýšení př. z pronájmu a prodeje pozemků 580,2
navýšení př. za tříděný odpad 18,8
navýšení př. hasiči –el.energie 6,9
navýšení př. z pronájem ost.nemov.,el.energie-správa 22,6
navýšení př. z úroků 51,2
navýšení př. z dividend 17,8

Výdaje:


snížení nákl. na ozdrav.hosp.zvířat 21,-
zvýšení nákl. na pěstební činnost 0,3
snížení nákl. na těžební prům.-lom 35,2
snížení nákl. na vnitřní obchod 4,7
navýšení nákl. na komunikace 631,1
snížení nákl. na pozemní komunikace (chodníky) 221,1
snížení nákl. na vodní díla v zeměď.krajině 20,-
snížení nákl. na provoz veř.vodovodu 206,5
zvýšení nákl. na odvád. a čist. odpad.vod 302,3
snížení nákl. na vodní díla v krajině 3,-
zvýšení nákl. stav.úpravy v MŠ 105,1
zvýšení nákl. – činnosti knihovnické 6,2
snížení nákl. na ost.záležitosti kultury 0,4
snížení nákl. na zachování a obnovu kult.památek 5,4
snížená nákl na poř.,zach.,obn.hodnot.,míst.kult.povědomí 516,5
snížení nákl. na záj.čin.v kultuře 31,3
snížení nákl. na ost.zál.kultury 24,1
snížení nákl. na ost.tělových.činnost 1,5
navýšení nákl. na využ.vol.času dětí a mládeže 9,1
snížení nákl. na všeob.ambul.péči 4,7
snížení nákl. na bytové hospodářství 10,0
snížení nákl.na nebytové hospodářství 21,-
snížení nákl. na veř. ovětlení 348,3
snížení nákl. na pohřebnictví 45,8
navýšení nákl. kom.služeb 983,6
snížení nákl. na sběr a svoz nebezp.odpadů 6,8
zvýšení nákl. na sběr a svoz komunál.odpadů 44,9
snížení nákl. na sběr a svoz ost.odpadů (tříď.) 22,7
zvýšení nákl. na péči o vzhled obcí 65,4
zvýšení přísp. na indiv.dopravu 0,5
snížení nákl. na požární ochranu 52,-
snížení nákl. na činnost zastup.obce 80,-
zvýšení nákl. na Volby do Parl.ČR 19,3
zvýšení nákl. na Volby do zast.územ.samospr.cel. 15,5
snížení nákl.na činnost místní správy 154,5
snížení příj. z fin.operací 4,9
zvýšení nákl. na pojištění 1,3

Půjčky občanům nebyly poskytovány.


Přehled nejvýznamnějších akcí, které se realizovaly v roce 2006 (v tis. Kč)


stavební úpravy v MŠ Miličín 105,1
autobusová čekárna 67,9
dodav.práce a opravy komunikací v obci Miličín 1.841,8
dokončení nové komunikace Miličín-jih 419,1
opravy kanal. sítě v obci 34,-
dokončení kanal. v ulici v zámku – Miličín 10,1
dodav. práce a opravy veřejného vodovodního řadu 44,6
nákup materiálu veřejného osvětlení 50,-
rekonstrukce kašny na náměstí 106,4
záležitosti těžeb.prům. – lom 305,-
zakoupení radaru na měření rychlosti v obci 112,-

Přehled dotací, které obec obdržela v roce 2006 a jejich čerpání (v tis. Kč)


  skutečnost čerpání
1. Neinv.dotace ze SR na opravu míst.kom. poškozených při živelní události 1.164,-- 1.164,--
2. Dávky sociální péče 6,5 6,5
3. Neinv.dotace na výkon st.správy a školství 230,14 230,14
4. Neinv.dotace-humanitární pomoc na škody způsob.povodní 50,-- 50,--
5. Neinv.dotace na nákup vozidlové radiostanice-hasiči 17,5 17,5
6. Neinv. dotace na zlepšení počítač.vybavení knihovny 35,- 35,-
7. Neinv.dotace od krajů na podporu materiálního dovybavení a fin.potřeb jednotky SDH obce 30,- 30,-
8. Neinv.dotace na výdaje – Volby do PS Parlamentu ČR 19,27 19,27
9. Neinv.dotace na výdaje – Volby do zastupitelstev obcí 15,53 15,53
10. Investiční dotace na rekonstrukci kašny a okolí 125,-- 106,41

Přehled finančního majetku, pohledávek a závazků obce


Podrobně je uvedeno v příloze č.2 – Rozvaha Obce


Peněžní prostředky


Základní běžný účet ..... 4.064 657,50 Kč


Pohledávky


záloha na el.energii a odběr podzemních vod ..... 445.310,--
vodné ..... 114,--
odpady ..... 252,--
jiné pohledávky – Poz.fond ..... 33.053,88


Závazky


Zaměstnanci ..... 102.077,-
SZ a ZP ..... 55.283,-
Ostatní přímé daně ..... 15.274,--
Daň z příjmu ..... 388.320,-
Depozitní účet ..... 281,28

Celkem ..... 561.235,28


III. Vyhodnocení spolupráce mezi obcemi

Obec je členem Dobrovolného svazku obcí - Benebusu - Dopravní obslužnost. Benebus – byl založen za účelem financování ostatní dopravní obslužnosti.

Příspěvek obce na činnost svazku činil v r.2006 částku 90,-Kč na 1 obyvatele a čl. příspěvek na 0,50 Kč 1 obyvatele.

Celkem 78.735 Kč.

Obec jiný majetek do svazku nevložila.


Obec je členem Dobrovolného svazku měst a obcí – Mikroregion Venkov, Hlinická 250, 291 37 Chotoviny. Příspěvek obce na činnost svazku činil v r. 2006 částku 20,- Kč na 1 obyvatele, tj. 17.400,- Kč.


IV. Hospodaření příspěvkových organizací

Obec je zřizovatelem příspěvkové organizace Základní škola a Mateřská škola Miličín okres Benešov, která je samostatným právním subjektem.

Hospodaření školy je podrobně uvedeno v přílohách:


č.3 Rozvaha Základní školy
č.4 Výkaz zisku a ztráty
č.5 Přílohy


K 31.12.2006 PO ZŠ a MŠ Miličín okres Benešov vykazuje hospodářský výsledek ve výši 200.959,84 Kč.


Přehled o nákladech a výnosech PO ZŠ a MŠ Miličín – k 31.12.2006 (v tis. Kč)


Celkové výnosy ..... 8.586,90
z toho:provozní dotace ..... 7.973,99
ostatní výnosy ..... 12,91

Celkové náklady ..... 8.424,49
z toho: mzdové nákl. vč. SP a ZP a FKSP ..... 6.583,74
ostatní provozní náklady ..... 1.840,75


Provozní dotace byla škole poskytnuta:


- z rozpočtu obce ..... ve výši ..... 1.360,--
- ze státního rozpočtu ..... ve výši ..... 6.613,99
Celkem ..... 7.973,99


V. Přezkoumání hospodaření obce za rok 2006

Obec na základě zákona o obcích požádala o provedení přezkoumání hospodaření za rok 2006 Krajský úřad Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5.

Přezkoumání hospodaření uzavřel Krajský úřad Středočeského kraje, územní pracoviště Kolín, odbor kontroly s následujícím závěrem:

Při přezkoumání hospodaření obce Miličín za rok 2006

Nebyly zjištěny chyby a nedostatky

(§ 10 odst.3 písm.a) zákona č.420/2004 Sb.)


VI. Závěr

Závěrem lze konstatovat, že obec v roce 2006 hospodařila v souladu se schváleným rozpočtem, resp. v souladu s rozpočtem, jehož změny schválilo v průběhu roku 2006 Zastupitelstvo obce.

Při přezkoumání hospodaření obce Miličín nebyly zjištěny chyby a nedostatky.

Z uvedeného důvodu lze s hospodařením obce ve smyslu § 17 odst. 7 zák. 250/2000 Sb., v platném znění, za rok 2006 souhlasit bez výhrad.

Připomínky k závěrečnému účtu mohou občané uplatnit písemně nejpozději do 30.5.2007 nebo ústně na jednání Zastupitelstva obce dne 30.5.2007



V Miličíně 7.5.2007



Zíka Jiří
starosta obce



Zpracovala: Podzimková Marie